Trīs Nins® koka cilvēciņi no trīs veidu koksnes – dižskābarža, ozola un sapeles. Izmantotā koksne nāk no ilgtspējīgi apsaimniekotiem mežiem.
Apvienojiet tos kopā ar citiem Grapat komplektiem plašākām mācīšanās iespējām. Tie rosina bērnus attīstīt sarežģītākas un aizraujošākas spēles ar šīm figūriņām.
Ražotājvalsts: Spānija
Izmērs: Ø 2,5 cm, augstums 6,5 cm
Materiāli: koksne, netoksiskas ūdens bāzes krāsas, auduma maisiņi
Ieteicamais vecums: 12 mēneši
Kopšana: tīriet Grapat koka rotaļlietas un izstrādājumus tikai ar mitru drānu. Neiegremdējiet tos ūdenī, tīrīšanai nelietojiet dezinfekcijas līdzekļus vai karstu ūdeni.
Kvalitātes standarts: Toy EN / 71-3: 2014 + A1: 2014 / 2013
GRAPAT unikālās, ar rokām darinātās rotaļlietas aicina, rosina un stimulē autonomu rotaļāšanos, brīvi izmantojot savu iztēli. Grapat rotaļlietas tiek ražotas pēc vecajām tradīcijām, izmantojot biezas, mīkstas izejvielas, dabīgas krāsas, kas nenosedz koka faktūru, kā arī eļļas un vaskus dzīvespriecīgās krāsās, kas piedod rotaļlietām nelielu spīdumu.
Izmantotā koksne nāk no ilgtspējīgi apsaimniekotiem mežiem. Grapat izmanto dižskābarža un bērza koksni, kas ir robusta, mīksta, smagnēja, silta, labi skan un pievilcīgi smaržo.
Izmantotās krāsas ir uz ūdens bāzes un nav toksiskas, tās atbilst Eiropas Savienības rotaļlietu drošības noteikumiem EN / 71-3: 2014 + A1: 2014 / 2013. Strādāšana ar šādām nevis akrila krāsām ļauj mijiedarboties ar koka struktūru. Krāsas uz ūdens bāzes nenolups nost laika zoba vai kritienu ietekmes dēļ, jo tās iekļūst dziļāk koksnē. Dažreiz dažās vietās krāsa var pabalēt, ja tā saskaras ar siekalām, kas savukārt ir pilnīgi droši un nav toksiski.
Grapat darbnīca atrodas lauku apvidū, šāda tuvība dabai ietekmē rotaļlietu toņu un krāsu variāciju. Atkarībā no mitruma vai vēja krāsu impregnējošās īpašības var atšķirties. Beigās rotaļlietas tiek apstrādātas ar augu izcelsmes vaskiem un eļļām. Sākumā eļļām var būt intensīvāka smarža, bet ar laiku tā izzūd. Mums tas patīk!
Tā kā Grapat atbalsta dabas vērtības, tas pieņem arī nepilnības. Tās ir skaistas un padara materiālu vēl vērtīgāku. Auduma maisiņi, kas nāk kopā ar dažiem produktiem, nāk no lielražotājiem, kas izmet materiālu ar nelieliem defektiem. Tā kā Grapat ražo maisiņus ar rokām, mēs varam novērst defektus un dot materiālam otru elpu.
Ja jūs tāpat kā mēs pētat bērnu attīstību pirmsskolas vecumā, jūs noteikti būsiet dzirdējuši, ka rotaļa ir labākais mācīšanās veids bērniem. Bet kāpēc spēle ir tik svarīga mācību procesā? Kā mēs radām pareizu rotaļāšanās vidi mājās?
Meklējot atbildes uz šiem jautājumiem, kā arī, lai uzzinātu vairāk par rotaļām paredzētām vietām, mēs iztaujājam vecākus visā pasaulē, kas nākotnē raugās ar rūpēm par saviem bērniem. Šeit mēs dalāmies ar atklāsmēm no domu apmaiņas ar Casiana Monczar no Joguines Grapat – spāņu amatnieci, kas ir radījusi bērnu iemīļotās koka figūriņas brīvām spēlēm, piemēram, Nins figūriņas, koka riņķus un daudzas citas, viņa uzsver būtisku brīvības lomu rotaļās. Brīvība veicina bērnos pašvadību, sevis apzināšanos un iemāca ticību paša spēkiem jau ļoti agrā vecumā.
Brīvā spēle kā bērna dialogs pašam ar sevi
Ko iemāca brīvā spēle? Ja jūs pavērosiet bērnu ienākam rotaļu telpā, jūs redzēsiet, ka viņš izdarīs izvēli starp vairākiem spēļu variantiem. Kā norāda Monczar, ja jūs pavērosiet uzmanīgāk, jūs redzēsiet, ka bērns veido dialogu pats ar sevi.
Jautājot sev: "Ko es gribu darīt? Kas man patīk? Kas mani uzrunā vairāk? Ar ko lai es sāku?", bērns patiesībā meklē atbildes uz jautājumiem: "Kas es esmu? Kādas ir manas robežas? Ko es izvēlos par savu ceļabiedru? Vai es jūtos kā daļa no grupas? Ko nozīmē dalīties un dot?"
Tas var šķist kas ikdienišķs un parasts, bet šāds domāšanas veids – kas ļauj bērnam pašam izvēlēties, ar ko viņš grib spēlēties – dod iespēju bērnam uzzināt vairāk pašam par sevi, izprast savas vajadzības un intereses un galu galā stimulē bērna attīstību.
3 soļi brīvo spēļu vides radīšanai
Kā mēs, pieaugušie un vecāki, varam veicināt brīvo rotaļāšanos? Monczar iesaka sākt ar trīs vienkāršiem soļiem:
1. Vieta – iekārtojiet vietu, kas ir domāta tikai bērniem un viņu rotaļām. Šī vieta kļūs par tādu, ko viņi uztvers kā savu teritoriju, kurā viņi ir noteicēji un izpaužas pēc savas patikas.
2. Materiāli – piedāvājiet dažus materiālus, kas jums šķiet droši un pieņemami, no kuriem bērni var izvēlēties.
3. Vērošana – pavērojiet, kā jūsu mazuļi reaģē uz brīvību un materiāliem, kas viņiem ir piedāvāti. Vai bērniem ir interesanti? Vai viņi prot ar tiem apieties? Ņemot vērā bērna rotaļu vadību un savus novērojumus, pielāgojiet telpu (rotaļlietu rotācija, vairāk vai mazāk materiālu) bērna vajadzībām.
Neviens no augstākminētajiem soļiem neprasa speciālas rotaļlietas, daudz naudas vai īpāšu apmācību. Nepieciešams ir šāds uzstādījums – uzticēties saviem bērniem brīvi rotaļāties drošā vietā, ko esam atvēlējuši tieši viņiem, un ka šī izpēte, radošums un neatkarība rada vidi, kur rotaļa ir mācīšanās un mācīšanās ir rotaļa.
Autori: Casiana Monczar un Jordi Soler, Hannah Chiou un Anne-Louise Nieto